Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz ruské invaze na Ukrajinu ve vybraných českých médiích
Koubková, Dana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem ruské invaze na Ukrajinu ve vybraných českých online médiích. Cílem práce je porovnat změny formy, četnosti a prezentace konfliktu ve třech specifických časový úsecích a to: 24. února - 24 března 2022, 24. dubna - 24. května 2022, 24. července - 24. srpna 2022, tj. první, třetí a šestý měsíc invaze na Ukrajinu. Teoretická část práce se věnuje referování o válečných konfliktech, teorii mírového žurnalismu a popisu kontextu a událostí jednotlivých měsíců. V analytické části se věnuji popisu a intepretaci výsledků, kterých jsem dosáhla obsahovou analýzou. V závěru shrnuji výsledky zkoumání kvantitativní a kvalitativní metodou.
Reprezentace etnických menšin v současných médiích
RÁZLOVÁ, Pavlína
Tématem diplomové práce je analýza reprezentace muslimské menšiny v současných médiích, a zabývá se tak zejména problematikou zobrazení etnických minorit. V teoretické části je představena oblast reprezentace a její podoba a funkce ve sféře médií a žurnalistiky; současně je představen problém stereotypizace a její podoba v současných online médiích. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou vybraných článků z českých médií z roku 2019. Ty byly vybírány na základě klíčových slov muslim, islám, uprchlík a migrant ve čtyřech různých online zpravodajských serverech, konkrétně Aktuálně.cz, iDnes.cz, Extra.cz a Parlamentních listů. Jejich analýza podléhá práci s titulky, textem a okrajově i obrazovým materiálem. Cílem práce je postihnutí obecných znaků, které se v materiálu objevují a současně tendencí, jež k takovému způsobu zobrazování vedou. V neposlední řadě se práce věnuje i srovnání vybraných online serverů.
Mediální obraz izraelsko-palestinského konfliktu v českých médiích v roce 2021
Ratner, Tomáš ; Jansa, Petra (vedoucí práce) ; Kotoučová, Ditta (oponent)
Bakalářská práce zkoumá mediální obraz izraelsko-palestinského konfliktu v českých médiích v roce 2021. Obránce zdí / Meč Jeruzaléma je název ozbrojeného konfliktu, jenž probíhal na území Izraele a Palestinské autonomie v květnu roku 2021. Přestože se jedná o stejný ozbrojený konflikt, obě soupeřící strany jej nazývají jinak, a to Obránce zdí podle Izraele a Meč Jeruzaléma podle Palestinské autonomie. Podobně to může být i s mediálním obrazem konfliktu - stejný konflikt, rozdílná mediální interpretace. Proto je cílem bakalářské práce nalezení rámců, pomocí nichž české online deníky (Aktuálně.cz a Novinky.cz) o konfliktu informovaly. Nejprve však práce ve své teoretické části představí, jak média konstruují realitu a jak vlastně rámcování funguje. Společně s tím jsou v teoretické část zmíněny dosavadní výzkumy rámcování izraelsko-palestinského konfliktu neboli rešerše dosavadního vědění. Poté práce poskytne vhled do historického a aktuálního kontextu konfliktu mezi Izraelem a Palestinskou autonomií, který je pro orientaci v problematice stěžejní. Následná výzkumná část pomocí kvalitativní obsahové analýzy identifikuje rámce, které se v mediálních obsazích vyskytují. Výsledkem výzkumu je sada rámců, kterými české online deníky o konfliktu referovaly.
Internetové deníky na sociální síti Facebook
Smudková, Barbora ; Veselková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra žurnalistiky Internetové deníky na sociální síti Facebook Magisterská práce Autorka práce: Bc. Barbora Smudková Studijní program: Žurnalistika Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Veselková Rok obhajoby: 2018 Anotace Sociální sítě, které od počátku 21. století proměňují význam internetu, se staly důležitou platformou pro zpravodajská média. Přes sociální síť Facebook se k obsahům českých médií dostávají desetitisíce až statisíce uživatelů, pro něž tato média vybírají a plánují příspěvky nad rámec domácího webu, z nějž obsahy pocházejí. Cílem této práce je popsat specifika online žurnalistiky a na základě předchozích výzkumů zpravodajství na sociálních sítích představit Facebook jako distribuční kanál, v němž se zpravodajství mísí s osobními, komunitními a zábavními obsahy a ve kterém mají uživatelé rozšířené možnosti komunikace s médiem a dalšími čtenáři. Analytická část práce se zaměří na obsahy, které na svých facebookových profilech sdílí nejnavštěvovanější česká komerční média a média veřejnoprávní. Cílem je na základě kvantitativní obsahové analýzy a komparace výsledků vypozorovat, jak média pracují s tématy, možnostmi sdílení či časem a jak se facebooková produkce liší od celkové produkce primárních webových stránek...
Téma antisemitismu ve vybraných českých médiích
Pražák, Kryštof ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu tématu antisemitismu v článcích uveřejněných mezi lety 2019 až 2020 na pěti vybraných českých online zpravodajských serverech, kterými jsou iDNES.cz, Aktuálně.cz, Seznam Zprávy, iROZHLAS.cz a ČT24. Cílem práce je za pomoci kvantitativní a kvalitativní analýzy popsat, jakým způsobem média informují o tématu antisemitismus. Teoretická část práce se věnuje pojmům z oblasti mediálních studií, ze kterých práce vychází, kterými jsou nastolování agendy, rámování, gatekeeping, zpravodajské hodnoty a historie propagandy. Dále se teoretická část práce věnuje problematice antisemitismu, jeho definici, historické podobě jeho projevů s důrazem na české země a jeho roli v současnosti. Metodologická část popisuje vybraná média, historii jejich vzniku, vlastnickou strukturu, průměrnou čtenost a jejich ukotvení v současném českém mediálním světě. Kromě toho je v této části práce definována i metodologie použitého výzkumu, tedy kvantitativní a kvalitativní metody obsahové analýzy. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že jak sledovaná veřejnoprávní média, tak soukromá média o tématu antisemitismu reflektují nejčastěji formou zpravodajského článku, u všech sledovaných médií převažují zahraniční události a poněkud překvapivě nebyl mezi veřejnoprávními médii a soukromými médii výrazný...
Psaní o umění: pohledy českých kulturních publicistů na téma interpretace uměleckého díla a jejího sdělení v médiích
Laufer, David ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce Psaní o umění: pohledy českých kulturních publicistů na téma interpretace uměleckého díla a jejího sdělení v médiích pojednává o psaní o výtvarném umění v tuzemských médiích. Nejprve obecně zkoumá vliv jazyka a společnosti na definici umění, načež se zaměřuje na interpretaci výtvarných děl v kulturní publicistice, meze její svévolnosti a roli, jakou při ní hrají čtenář a kontext. Toto teoretické poznání slouží v praktické části k analýze polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s respondenty z řad českých kulturních publicistů. Z jejich výpovědí vyplývá důležitost pečlivé volby skladby textu a způsobu interpretace, který se často odvíjí od povahy popisovaného díla či výstavy. Navzdory těmto proměnným práce ukazuje obecně preferované přístupy jednotlivých respondentů k interpretaci výtvarných děl. Ti své texty buď staví informativně a své interpretace tak opírají o názory kurátorů či názory a životní příběhy umělců, anebo k cizím výkladům přistupují spíše skepticky a drží se vlastní analýzy. Respondenti se shodují, že v každém případě ovlivňují pohled veřejnosti na často nesrozumitelné a málo medializované současné výtvarné umění, které by jí proto měli zpřístupňovat a vtahovat ji do diskuse o něm.
Za co jsou čeští čtenáři ochotní zaplatit - Specifika placeného obsahu zpravodajského serveru Deníku N
Havlík, Tomáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatňováním zpravodajského obsahu na internetu. Zkoumá užití paywallu jako jednoho z možných budoucích obchodních modelů médií v digitální sféře v kontrastu k obchodním modelům založeným na inzerci, které v České republice převládají. Tento fenomén zkoumá na příkladu relativně mladého titulu Deník N. V teoretické části se práce zabývá proměnou mediálního průmyslu ve světě i v Česku a výzvami, které tato proměna přináší. Podrobněji se věnuje specifikům publikování zpravodajského obsahu na internetu a následně možnostem jeho monetizace, při čemž vychází z komparace a rozboru řady odborných studií i příkladů z praxe. Následně tato práce přináší detailní profil zkoumaného Deníku N, a to za pomoci veřejných dat i rozhovorů s vedením jeho redakce. Tyto části poskytují teoretický rámec pro následné vytvoření metodologie výzkumu i jeho samotné provedení. Praktickou část práce tedy tvoří kvantitativní analýza obsahu Deníku N, která se zabývá specifiky placeného obsahu v komparaci s obsahem přístupným zdarma na serveru Aktuálně, a klade si otázku, co tvoří přidanou hodnotu obsahu Deníku N, za niž jsou ochotni si čtenáři zaplatit. Stěžejním výsledkem této diplomové práce je předložení argumentů pro tvrzení, že Deník N poskytuje svým čtenářům kvalitní a důkladně zpracovaný obsah,...
Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Martinovský, Marek ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.